Σελίδες

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ - Η ΑΓΝΩΣΤΗ..... ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ


δυσαριθμησια


Διαβάζοντας συνέχεια ότι άρθρα πέφτουν στα χέρια μου σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, λόγω του γιου μου τα ψάχνω όλα, έπεσα και πάνω στη δυσαριθμησία. Οφείλω να ομολογήσω, ότι ούτε την είχα ξανακούσα, ούτε ήξερα τι είναι, οπότε έσπευσα να μάθω περισσότερα και να σας πληροφορήσω.
Ως δυσαριθμησία ορίζεται η μόνιμη και εσωτερική δυσκολία στην εκμάθηση και κατανόηση της αριθμητικής και της περαιτέρω ανάπτυξης των μαθηματικών δεξιοτήτων.
Είναι μια μαθησιακή δυσκολία που υπάρχει εκ γενετής και θεωρείται και κληρονομική. Επηρεάζει από το 3,5% έως το 6,5% του μαθητικού πληθυσμού, ενώ η συχνότητα ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια είναι περίπου η ίδια.
Συνήθως συναντάται μαζί με κάποια από τις περισσότερο γνωστές μαθησιακές δυσκολίες ως εξής:
- Με τη δυσλεξία σε ποσοστό 60-70%
- Με τη δυσαναγνωσία σε ποσοστό 17-43%
- Με τη δυσγραφία σε ποσοστό 50%
- Με τη διάσπαση ελλειματικής προσοχής-υπερκινητικότητα σε ποσοστό πάνω από 20%.
Ποια είναι, όμως, τα ύποπτα σημάδια που μας δείχνουν ότι το παιδί μας μπορεί να έχει δυσαναγνωσία;
  • Το παιδί δυσκολεύεται στην τέλεση απλών μαθηματικών πράξεων. Χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του για να μετρήσει και συχνά αργεί πολύ να ολοκληρώσει μια πράξη.
  • Οι λάθος απαντήσεις του διαφέρουν από τις σωστές κατά μιά μονάδα.
  • Το παιδί εμφανίζει τη μεγαλύτερη δυσκολία στην αφαίρεση και τη διαίρεση και όχι στην πρόσθεση.
  • Δεν έχει καλό προσανατολισμό και μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά.
  • Το παιδί δυσκολεύεται στην κατανόηση των ποσοτήτων και των μεγεθών.
  • Συχνά ξεχνάει την προπαίδεια.
  • Συνήθως δεν μπορεί να βρει τις πράξεις που ταιριάζουν για να λύσει ένα πρόβλημα.
  • "Πανικοβάλλεται" με μεγάλους αριθμούς, όπως 1000, 10000 κτλ.
  • Δυσκολεύεται να διαβάσει την ώρα.
  • Επίσης, εμφανίζει δυσκολία στο να μάθει μουσικές νότες.
Είναι προφανές, ότι όπως όλες οι μαθησιακές δυσκολίες χρειάζεται παρακολούθηση από ειδικό και σε δύσκολες περιπτώσεις χρειάζεται ειδική αγωγή.
Όμως, και οι γονείς  μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους, αν υποψιάζονται ότι έχει δυσαριθμησία, με διάφορους τρόπους:
- Διαλέγουμε να διαβάσουμε μαθηματικά, όταν το παιδί μας είναι ξεκούραστο και ευδιάθετο.
- Σταματάμε το διάβασμα, αν υπάρχει εκνευρισμός.
- Δε βάζουμε τις φωνές
- Προσπαθούμε να καταλάβουμε τον τρόπο σκέψης και επίλυσης που χρησιμοποιεί το παιδί μας, ώστε να μπορούμε να το βοηθήσουμε με το σωστό τρόπο.
- Συνεργαζόμαστε με τον εκπαιδευτικό του παιδιού μας και του εκφράζουμε τις απόψεις και τις ερωτήσεις μας.

Αν υποψιαστούμε, λοιπόν, ότι το παιδί μας έχει δυσαριθμησία, καλό είναι να απευθυνθούμε σε έναν ειδικό, που θα κάνει τη σωστή διάγνωση και θα μας βοηθήσει να προσφέρουμε στο παιδί μας καλύτερη ποιότητα στη σχολική του ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου